Shake down op zandvoort
Discussion
infinity said:
Afgezien van (motor)schade's denk ik dat je met zo'n 50.000 Euro best een heel eind moet kunnen komen. Maar zoals Dinkel al zegt kan je in sommige gevallen met sponsoring proberen tenminste een gedeelte dicht te krijgen. Vanwege de wat mindere professionaliteit van de deelnemende teams, in de DTC rijden veel privateers, is dit niet de makkelijste klasse om aan de wat grotere sponsoren te komen. O.a. daarom ben ik nu aan het kijken of ik misschien een stoeltje kan krijgen in de nieuwe Clio Cup, die me aanspreekt qua gelijkwaardigheid van de auto's en professionaliteit van de teams, hospitallity, VIP-rooms e.d. waardoor je ook makkelijker aan spnsoring kunt komen, waardoor dit ondanks de hogere budgetten (ca.75.000,-) toch leuk moet kunnen blijven. Tel daarbij op dat mijn Tuscan 850kg weegt(die ik in de DTC tot 1150kg moet aanvullen, maar daar wordt de auto niet veiliger van) en het mij niks lijkt als er een 1300kg wegende 3-serie mijn zijkant torpedeert. Ik heb besloten de Tuscan als trackday-toy te houden en te gebruiken, zodat ik mezelf niet in dat ding met 35 idioten -zoals ik- om me heen door Eau Rouge hoef te wringen, dat doe ik liever in een sliert Clio's met 210pk op de wieltjes.
Late reactie van mij maar bedankt voor de uitleg, ik zit er ook nog steeds aan te denken om beetje goedkoop te gaan racen maar DSCC is dan tog wel reel met het bedrag van 50000 euro vooral als je met een wat langzamere auto die niet egt heel interessant is voor sponsors, wordt het wel moeilijk. Naja ik zie zo'n historisch formule 3 kampioenschap ook wel zitten alleen heb je waarschijnlijk veel kans zonder hoofd of benen te eindigen in die gammele autotjes. Misschien van die oude sports car, zijn nog wel leuke autos voor een leuk prijsje voor te vinden.
Gassing Station | Netherlands | Top of Page | What's New | My Stuff